titipan mesra, cetusan rasa

Salam Sejahtera para pengunjung, semua catatan di laman ini adalah cetusan hati daku sahaja, tiada niat menyindir sesiapa yer..andai ada yang terasa atau ada silapnya di mana-mana sila beritahu daku.. sumber gambar adalah dari google sekiranya bukan dari milik peribadiku..selamat membaca dan happy blogging!

kamu sumber ilhamku

Tuesday, April 19, 2011

tumpang simpati kat nasi lemak

dalam paper semalam kalau tak silap, ada kisah kerajaan bercadang nak haramkan penjualan nasi lemak di sekolah..sian kat peniaga nasi lemak kan..pandangan korang tk tau camner..bagi dakulah, bebudak sekolah skang nih ramai yang gemuk atau obesiti bukan disebabkan nasi lemak..zaman-zaman mak kiter dolu2 makan nasi lemak, elok jerk berjaya n membesar..heheh..yang jadi penyebab makanan segera yang sangat senang n boleh didapati dengan mudah jerk..kalau kt luar skolah tuh, berderet orang meniaga benda macam ni..ada jual kopok lekor, burger, sosej n now yg dh femes amos ice blended..huhu..kekecik dh pandai minum ais blended..so, nasi lemak bukan la punca budak sekolah makn gemuk..kena pastikan tiada penjual makanan tak berkhasiat bermaharajalela di luar pagar sekolah..hurmmm


hehe..apa?nak amik makanan saya?

5 comments:

NM02 said...

betul tu, saya sokong ape yang awak cakap... [angkat tangan tanda setuju]

.:mama dhia:. said...

siannyer kalo haramkan jualan nasi lemak..tu kan dah macam makanan tradisi kite..
yg patut haramkan adelah makanan2 yg tak berkhasiat .contohnyer air tin & junk food tu.. beger2 tu pun haramkan lah..x pe..

[p@kcikLie] : [ mamaDiana] said...

setuju, bukan nasik lemak punca obesiti...nama je lemak tp takde la lemak sangat....bnyk makanan lain yg lebih memudaratkan dari nasi lemak..harus ambil tindakan yg terbaik untuk kebaikkan bersama...kesian kt peniaga kecik mcm ni kan...

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

oo nasi lemak pon tersenarai ye?? giler ah..dulu2 kita skolah mknnasi lemak jela yg mampu..sbb nasi lemak bodo je..ade lauk je..takde timun kacang bagai..ehehe

rasanya yg minuman berkarbonat, fast food..n makanan2 yg disedikan kat rumah mak kasi tu ha kFC la..mek di la..ayam segera cam nugget, eskrim..n susu tepung pon kdg2 leh jadikan anak obes..if terover minum,...huhuhuhu

iduraz said...

nm02:setuju ek..tui kan..

mamadhia: tulah, ramai org yg jual benda makan bukan2 kat budak2 skang..nasi lemak tu kan makanan warisa, ada ker nak dihapuskan..hehehe

mamadiana:salam kenal..nasi lemak tu sebenarnyer berkhasiat kalau cukup die punya bahan2, yang tak bagusnyer makanan mengarut yg banyak dijual di luar..

SEMOGA SENTIASA DIBAWAH RAHMATNYA

Daisypath Anniversary tickers

PERMAISURI KASIH SAYANG

Lilypie Second Birthday tickers