titipan mesra, cetusan rasa

Salam Sejahtera para pengunjung, semua catatan di laman ini adalah cetusan hati daku sahaja, tiada niat menyindir sesiapa yer..andai ada yang terasa atau ada silapnya di mana-mana sila beritahu daku.. sumber gambar adalah dari google sekiranya bukan dari milik peribadiku..selamat membaca dan happy blogging!

kamu sumber ilhamku

Friday, May 27, 2011

anak perempuan tempat mak kongsi kesedihan

daku ada terbaca kt mana ntah ek..katanya anak perempuan ni tempat untuk sorang ibu tu share perasaan sedih dia..pendapat daku, ianya betui..mak daku pon salu gak citer@share kat daku kalau dia ada terasa hati ngan abah ku..hehehe...maybe bila dia citer ngan anak pempuan, anak pempuan nih faham sikit hati ibu sebab sama jantina kan..lagi pon dia akan rasa selesa bila crita kat anak sendiri sebab rahsia takkan bocor..huhuhu
since daku pon dah dikurniakan seorang anak gadis nih, bertambahla daku rasa benda tu betull..kalau daku terasa hati ngan suami@sedih@gembira dengan sesuatu, aku akan pandang n cakap-cakap ngan anak daraku walaupun dia tak paham pon..hahaha..itulah bahagianya bila ada anak kan..tak boleh bayangkan hidup kita kalau dia takder...:)


9 comments:

chichi said...

betol tu kak..anak perempuan selalu akan lebih rapat dengan mak bila umur makin meningkat..saya dengan mak pon mcm tu dulu...sampai sekarang..mak la segala2 nye..

Cute MuM said...

betul tue..
cute mum selalu gak meluahkan perasaan kat dania dari dalam perut sampailah sekrang..
dania seolah2 paham apa yang cute mum cakap..

rATu kEBaYA said...

setuju...

Tapi selalu citer ngan mak pasal e-boipren.. hehehe

misscha said...

miss my mum....betol2 my mum pon suka luah perasaan...

♥Mrs.Eady♥ said...

tak jugak kot..sebab ibu ku tak rapat dgn anak perempuan..

Alin Marlini said...

maybe kadang2 kot..tapi bg ALin lebih suker citer pd Abah...lagi best...

Sedetik Cuma said...

Aku pun ada anak perempuan, anak dara sunti gitu( meningkat usia remaja, baru darjah 3 pown...hehe)Anyway, aku setuju entry ni. Tapi...tyme aku with mama aku lak...tk der la bkongsi sngt sbb mak aku ada fav. story teller dia which is adik aku no. 3..derang sebulu....huhuhu

.:fyzz:. said...

fyzz sangt rapat dengan sufiya...walaupun dia bru 6 thn..tp dia sngt memahami saya..sgt sayang kt dia..dia la tempt saya mencurah segala kegembiraan..kesedihan..mama luv sufiya so much..nnti ada iduraz dh besar tmbh2 dh leh ckp.msti sngt happy..:)

Anis said...

Setuju sangat sbb saya baru je kehilangan ayah, mmg kami anak2 yg perempuan ni lah tempat emak berkongsi sedih. Sama jantina dan lebih memahami. Salam perkenalan, jemput singgah ke teratak hamba

http://anisvitashop.blogspot.com/

SEMOGA SENTIASA DIBAWAH RAHMATNYA

Daisypath Anniversary tickers

PERMAISURI KASIH SAYANG

Lilypie Second Birthday tickers