titipan mesra, cetusan rasa

Salam Sejahtera para pengunjung, semua catatan di laman ini adalah cetusan hati daku sahaja, tiada niat menyindir sesiapa yer..andai ada yang terasa atau ada silapnya di mana-mana sila beritahu daku.. sumber gambar adalah dari google sekiranya bukan dari milik peribadiku..selamat membaca dan happy blogging!

kamu sumber ilhamku

Friday, May 20, 2011

nasi adik pon sedap!

salam kengkawan, dah gi lunch?arini ku jadi baik dengan hanya menepek di opis sahaja..kuikuikuik
tatkala daku tengah menyuap anak daraku mamam bubur nasi campur sup ikan semalam, lantas ku teringat kenangan masa kecil..kenangan ape ek..jeng jeng jeng...
masa kecik-kecik kan, around umur 10 taun gitu, kalau mak ku suapkan adik makan, daku pon tumpang excited..tau tak nape?sebab daku pon nak tumpang sekaki!"nasik adik sedaplah mak"..huhu...tu kata-kata ku sebagai hint utk mengecek nasi adik..burok tak perangai..
kalau diikutkan taklah mak bubuh memacam sangat, kadang buh ikan goreng, ikan bilis jer..tapi nak gak..dlu pon pernah gak mak masakkan tepung beras kot kalau tak silap, buat lembik2 bagi adikku makan, tu pon aku mau jugak..camner tuh..
rasanya, sebab apa jugak yang datang dari air tangan mak memang sedap kan..takde sapa leh nafikan..hurm..senyum sengsorang bila ingatkan telatah ku yang satu itu..ok ler..jumpa lagi di lain entri yerk..

adik tak cukup, kakak yang kenyang

No comments:

SEMOGA SENTIASA DIBAWAH RAHMATNYA

Daisypath Anniversary tickers

PERMAISURI KASIH SAYANG

Lilypie Second Birthday tickers