titipan mesra, cetusan rasa

Salam Sejahtera para pengunjung, semua catatan di laman ini adalah cetusan hati daku sahaja, tiada niat menyindir sesiapa yer..andai ada yang terasa atau ada silapnya di mana-mana sila beritahu daku.. sumber gambar adalah dari google sekiranya bukan dari milik peribadiku..selamat membaca dan happy blogging!

kamu sumber ilhamku

Friday, July 22, 2011

bermodalkan anak untuk raih simpati...

Salam semua..hari ini hari Jumaat kan..penghulu segala hari, ramai orang bersedekah pada hari ini kan..mudah-mudahan dimurahkan rezeki mereka..amin!..cerita pasal sedekah nih, ku saja nak ajak korang tengok jap..ramai kan peminta sedekah skang nih bawak anak tuk raih simpati..kalau kat area KL ni memang ramai sangat..salu mereka duk di tepi-tepi jalan, pasar malam atau di jejantas sambil meriba anak yang masih kecil sambil menadah tangan!Ya Allah, sayunya hati bila tengok..anak-anaknyer kadang-kadang meragam sebab tak selesa, mengantuk dan mungkin jugak lapar..kesian kan?tapi tula..kebanyakkan mereka nih orang asing..orang Maynmar rasanya..nak bersedekah tetapi geram plak tengok mak nya..boleh buat muka takde perasaan jer..tak kesian ker kat anak awak tuh...rasanya pihak berkuasa must do something la tuk pastikan senario nih takde dah..tak sanggup tengok..naluri seorang ibu kan..hurmmm...


budak yang tak mengerti

5 comments:

:: Mrs.Eady :: said...

hurm....x tau nk ckp ape sb bkn kat tmpt mereka...

MYA EL QAYREENA AZRYAN said...

kadang naik takut kiter nikh ngan diorang coz kekadang tertibe jerk kat sebelah kiter...nengok semacam ajer buukan kedekut tapi berwaspada huhuhu

ajumohit said...

Kesian tgk bebudak tu dipergunakan mcm tu, smpi letih ketiduran pon Ada....

fiza said...

Kesian bila nengok, gendong anak minta sedekah...haihhhh...

mama tims said...

salam knal...dah folo sini blk..tq folo saya..

SEMOGA SENTIASA DIBAWAH RAHMATNYA

Daisypath Anniversary tickers

PERMAISURI KASIH SAYANG

Lilypie Second Birthday tickers