titipan mesra, cetusan rasa

Salam Sejahtera para pengunjung, semua catatan di laman ini adalah cetusan hati daku sahaja, tiada niat menyindir sesiapa yer..andai ada yang terasa atau ada silapnya di mana-mana sila beritahu daku.. sumber gambar adalah dari google sekiranya bukan dari milik peribadiku..selamat membaca dan happy blogging!

kamu sumber ilhamku

Saturday, July 23, 2011

kalau dah ada duitnyer, lekaslah beli!

baca kat blog ibu darwisy tadi, harga emas dah naik jadi RM173/gram!mak oii mahalnyer la ek harga emas..jap jer dh  jadi banyak tuh..ngat lagi masa ku bertunang dulu beli baru RM88 segram..3 tahun lepas..sib baik masa tunang tu ku beli siap-siap tuk kawin nanti..ahakss...bukan tak sabar cuma takut sementara nak tunggu kawin regenye jadi mahal, barang dapat kecik jer..huhuhu..makanya, daku mengingatkan adik-adik perempuan dan kawan-kawan opis ku, kalau rasa-rasa nak kahwin atau bertunang dalam tahun depan, sila la beli dulu barang ini kalau ada ongkosnya...tak tau sok sok dia leh jadi RM200++ plak segram.uishh..ada yang bagi emas tiruan jer kahwin nanti..ngengenge


8 comments:

Rin_Aff said...

Boleh jadik je rege naik sampai macam tu kan...
Saya beli dulu rm82/gram...julai 2007...

Dec 2007 naik rm94/gram...

Nak kawen skrg mmg byk sgt belanjenye...

.:fyzz:. said...

salam..dulu kan masa fyzz kawin..2004(akad nikah) masa resepsi 2005 baru beli emas..masa tuh beli rantai harga 1,800.then pegi nilai balik kan..rupanya2 skang dh 5 ribu lebih..huhuhu..mmg jadi aset la..fyzz suka gak pakai emas..tp serba satu..subang, ciincin n rantai..lengkap la gaya wanita..:)

MrS. F!zA said...

mak aih mahainya mas skrg..dhlama tk membeli..hikhik.. kesian kt org2 skrg nk kawin..silap2 nti bli zhulian atau mas celup jela..ekekeke

NM02 said...

yu nak tau, masa muda2 dulu, kami geng2 opis suker pegi plaza safuan kat chow kit tu.. bli barang emas.. paling tidak mesti beli cincin punyer

sebentuk baru tiga ploh lebih dah buleh dapat.. punyer giler murah harga masa masa tu.. nak beli tiap minggu pun bleh

skang ni... juling biji mata! kalu yg murah pun, mesti kosong dalamnya..

iduraz said...

@Rin Aff: haah, tahun 2007 rege masih lagi bawah RM100, rugi tak beli masa tuh..lalalala

iduraz said...

@Fyzz: W'salam akak...huiyoo, dh 5ribu lebih..sayang tu nk jual kan..samalah kita, serba satu jer..tak kisahla, janji ada yer tak..ngengenge

iduraz said...

@Mrs. Fiza: aah, beli Zhulian jerla..eh ada tau org wat cmtu sebab mas mahal.

iduraz said...

@NM02: adoiyai..napalah ku takder masa tuh..heheh..skang rege tinggi pon dalam kosong gak..tak berbaloi..sob sob sob

SEMOGA SENTIASA DIBAWAH RAHMATNYA

Daisypath Anniversary tickers

PERMAISURI KASIH SAYANG

Lilypie Second Birthday tickers