titipan mesra, cetusan rasa

Salam Sejahtera para pengunjung, semua catatan di laman ini adalah cetusan hati daku sahaja, tiada niat menyindir sesiapa yer..andai ada yang terasa atau ada silapnya di mana-mana sila beritahu daku.. sumber gambar adalah dari google sekiranya bukan dari milik peribadiku..selamat membaca dan happy blogging!

kamu sumber ilhamku

Thursday, May 10, 2012

transform Mamee kepada Maggi?boleh hapa

zaman sekolah rendah dulu mesti korang semua pon suka makan jajan@makanan ringan kan?ku sampai ke tua pon suka expecially kopok Mamee Monster..tak kisahla pek kaler pink ker ijau ker..kalau gi kedai jual makanan ringan borong tu ku memang akan beli seplastik besar cam orang nak berniaga tu tuk buat kudap-kudapan.beli gitu jimat sikit sebab kalo belik kecil-kecil tu sebungkus dah 30 sen...perghhh..sedap la.lemak-lemak masin dia tu yang buat sedap..salu dia ada cam perencah kan korang?dulu masa sekolah rendah, akal tak berapa nak panjang lagi..ngeeeee, ku akan buat cam maggi...rendam dalam air panas, pastu buh perencah dia..ahaks..memang dapat sikit jerla sebab dia tak kembang cam maggi..muahahaha..bila ingat balik, tergelak sendiri...tapi zaman-zaman gitula yang akan kita rindui di saat makin kertu ini..maka silalah biarkan anak anak kita lalui zaman itu dengan penuh gembira dan bahagia..:)

nak lagi dan lagi dan lagi
psst:hujan dah turun membasahi bumi..lebat gak..Alhamdulillah rahmat dari NYA

hadoii, apa kes?

lately ni banyak benar iklan yang cam tak bertapis.terutamanya produk untuk orang yang dah berumatangga..tak kisahla nak berniaga, tapi biarlah molek sikit rupa iklannyer..bak kata  kopi janda tu" niat nak berniaga, bukan nak menggoda" lebih kurang gitula bunyinye..adesss, pihak berkuasa must do something la i think..:)


motif duk luar lidah bagai?
pic:credit tu ohmedia

Wednesday, May 9, 2012

WW: belahan jiwa kami di kala ini!

hannah umairah kami!

lebih "feel" menikmatinya di bulan puasa!

tengahari tadi daku, suami dan 2 orang bff kami JJCM ke kedai ayam golek kat Pantai Dalam nun...ala yang femes tu, ramai gak kot antara kamu yang pernah gi makan sana..since saya tak pernah mencuba dan teringin nak merasa apa yang enaknya, so pagi tadi otw ke tempat kerja bodek suami suh bwk kami makan..ngeee..

sesampai jer, orang masih tak ramai..so senang dapat tempat duduk..rupanya kena order set..so kami amik 4 orang punya makan..ada ayam golek seekor (takleh order separuh), tomyam campur, kailan ikan masin, telur dadar dan kerabu mangga serta nasi putih 4 pinggan..harga yang tertera dalam menu adalah RM57 kalau tak silap..air add on yer..so tambah la air tembikai satu jag..sampai makanan, haruslah terus ngap kan...sedap tak?bagi saya yang bukan chef ni biasa-biasa aja...bak kata suamiku, ayam golek nih sedap makan bulan puasa aje, baru feel..hehe..dah kenyang sume, sila bayar yer..total kami makan berempat tadi tambah nasi ayam bungkus tuk hubby my bff adalah RM82.80..for me agak mahal la..tapi bak kata pepatah, tak cuba, tak tahu kan..so sesiapa yang nak merasa tuh, sila lah ke sana yer..:)


ku google ajer..camnilah rupanya
sentap ibu tengok video baby kena pukul dan cubit oleh seorang pempuan sewel nih..ingatkan anak patung ke tuh..eee, gerammmm


terima kasih kerana mengajar kami

Salam..kita baru naik dari latihan kebakaran..penat sehh kena turun dr tingkat 14 dan berjemur di padang pasir..ngeee..ok, ku bukan nak citer psl latihan kebakaran tuh, just nak kongsi satu kejadian yang berlaku kat kami suami isteri ari ahad yang lalu.
ketika itu, kami baru lepas keluar dari restoran Mc Donalds kat Jalan Pahang sana..ketika kami berjalan ke kereta untuk balik, tetiba terdengar suara seseorang memanggil suamiku dengan panggilan begini" pakcik, nak duit..nak makan mcd, nak beli ayam kfc"..kami pon menoleh ke belakang tengok anak siapakah itu...rupanya ada sorang anak kecil perempuan berusia lebih kurang 9 tahun...terpinga jap kami..pastu si suami pon  jawablah "kalau nak duit pakcik taknak kasi, kalau nak makan, jom kita masuk dalam, pakcik belikan"...so  kami pon patah la balik nak belikan makanan tu dia..sambil jalan tu si suami tanya lah dia, datang dengan siapa?dia kata "tu ayah ngan abang"..rupanya ayah ngan abg dia (lebih kurang form 1 kot) ada duduk kat bahu jalan, celah2 kereta sambil tunduk (maybe segan/malu).ayahnyer berkopiah dan berkain pelekat..kami suami isteri pon terdiam jer sambil pandang ayah budak nih...ku ada juga tanya dia ayah tak kerja ker?katanya tak..mak jaga anak orang...dah setel sume, bagi makanan kat dia..dia pon trus berlari menuju ke ayah dan abang dia...apa yang jadi selepas itu Wallahualam.
hurm..tak taulah nak cakap macam mana..terbayangkan anak sendiri time tuh..apa.yang kami tahu kami dah belajar sesuatu dari kejadian ini..sesamalah kita fikirkan yer...:)



SEMOGA SENTIASA DIBAWAH RAHMATNYA

Daisypath Anniversary tickers

PERMAISURI KASIH SAYANG

Lilypie Second Birthday tickers